Pers en downloads 

Neem voor meer informatie en/of interviewverzoeken contact op met ons communicatiebureau Gardeners via pr@gardeners.nl of 020-2619126. Via onderstaande link vind je een perskit met daarin recente persberichten en rechtenvrij beeldmateriaal, geschikt voor publicatie.

Bekijk perskit



Recente publicaties

ekoplaza-biologisch-lekkerweten-zomer2024-marqtkeuken-nieksmits-jaap

Een splinternieuwe Marqt-keuken geopend

Bekijk bericht

ekoplaza-biologisch-trafo-aardappelchips-korteketen

Aardappelchips uit een korte keten 

Bekijk bericht

ekoplaza-biologisch-vogelbescherming-goudengrutto-willemwicher2

Gouden grutto voor Ekoplaza boeren

Bekijk bericht

Ekoplaza actueel 
image

Eerlijke samenwerking waarmee de volgende generatie verder kan

Er staat een nieuwe generatie telers klaar om het bedrijf van hun ouders over te nemen. Zoals Gerrit Marsman junior, van Eko-boerderij De Eerste. Voor René Oosting, hoofd inkoop AGF bij Ekoplaza, is dit de ultieme bevestiging dat we het goed doen. "Deze jonge mensen hebben er vertrouwen in om het bedrijf voort te zetten. Ze zien dat we gaan voor langetermijnrelaties, persoonlijk contact, korte lijntjes en het feit dat ze er niet alleen voor staan."

image

Een splinternieuwe Marqt-keuken

Leuk nieuws: onze Marqt-keuken is verhuisd naar een splinternieuwe keuken in Veghel. Pal naast het hoofdkantoor van Ekoplaza, dat is wel zo makkelijk: de ingrediënten voor alle verse soepen en maaltijden zijn al in huis. Dat scheelt een hoop vervoer. 

image

Mensenrechten in onze ketens

We zorgen met een eerlijke prijs voor een leefbaar loon, een veilige leefomgeving en daarmee ook voor een eerlijk toekomstperspectief. Afgelopen jaar heeft Ekoplaza een aanvullend beleid opgesteld met betrekking tot de mensenrechten in de voedselketens. Er blijft altijd ruimte voor verbetering, dus tijd voor actie en om aan te scherpen. 

image

Ekoplaza en de Vegetariërsbond lanceren de Vega Challenge

De Vegetariërsbond en Ekoplaza lanceren de Vega Challenge in aanloop naar de Week zonder Vlees en Zuivel. Het doel van de campagne is om mensen kennis te laten maken met de voordelen en veelzijdigheid van vegetarisch en biologisch eten.

image

Van boon tot reep

Zo veel mogelijk lokaal voedsel en een korte keten: twee belangrijke pijlers voor Ekoplaza. We streven ernaar om zoveel mogelijk groenten en fruit uit Nederland en het seizoen te selecteren, in lijn met onze filosofie. Maar hoe gaan we om met producten die niet gedijen op onze Nederlandse bodem? Bij Ekoplaza blijven we trouw aan onze principes, zelfs bij het selecteren van buitenlandse producten. Leer hoe we onze weg vinden in het aanbieden van gezonde, lokale en inzichtelijke voeding, ongeacht de herkomst.

image

Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe

Met de Wet Verantwoord en Duurzaam Internationaal Ondernemen wil een groot aantal politieke fracties ons land voorbereiden op de toekomst. Bij Ekoplaza vinden we dat de toekomst groen en duurzaam moet zijn en dat kinderrechten en mensenrechten gewaarborgd moeten worden

image

Aardappelchips uit een korte keten

De duurzaam geteelde, lokale aardappel van onze telers liggen niet alleen als verse tafelaardappelen in onze schappen. Ze vinden ook hun weg naar Ekoplaza als de lekkerste chips. Sinds kort vind je het verhaal van onze boeren op alle Trafo zakken. Zo weet je precies waar jouw chipje vandaan komt!

image

Gouden Grutto voor weidevogelboeren Willem & Wicher

Willem Courtz en Wicher Hoeve, biologische melkveehouders die de melk leveren voor onze Ekoplaza-kaas, hebben vandaag de Gouden Grutto ontvangen! Deze buurboeren stellen een deel van hun land beschikbaar aan de weidevogels. En met succes, want weidevogels zijn in grote aantallen te vinden op de percelen en weten ook kuikens groot te brengen. 

image

Ekoplaza enige super die meer plantaardige dan dierlijke eiwitten verkoopt

De Eiweet monitor, door de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland, laat zien waar supermarkten gezamenlijk staan en toont inzicht in de landelijke opgave om de eiwittransitiedoelstellingen te behalen. In de meting omtrent eiwittransitie onder supermarkten komt Ekoplaza als koploper naar voren.